Vienādi, bet citādi

Cilvēki, kā cilvēki, tikai tik ļoti atšķirīgi.

Šeit nav pieņemts runāt ko domā, teikt taisnību, būt līdz galam atklātam - tam ir domāts smaids un saldi meli :)

Jau vairrākkārt esmu dzirdējusi tamlīdzīgus tekstus, ka kanādieši gan TĀ nerunātu vai TĀ nedarītu; formulu TAM nepareizajam līdz galam vēl neesmu atkodusi, bet skaidrs, ka man te neiefiltrēties, ja neiemācīšos paturēt savas domas pie sevis, katrā ziņā kritiku, skaudro dzīves patiesību un tieksmi izteikt par visu savas domas :D

Kaut vai piemēram runājot par atteikumiem (uzaicina uz ballīti, piedāvā kādu pakalpojumu vai preci, darba intervijā, utt) - tev nekad uzreiz neteiks NĒ, tā šeit nenotiek, jo viņi ir tik pieklājīgi, laipni pateiksies, teiks, ka padomās, atzvanīs, ieradīsies, nopirks, utt., lai gan skaidri zina, ka to nedarīs. Šo taktiku mēs arī izmantojam ar dzīvokļiem - paldies, Jūsu māja ir ļoti skaista, mēs padomāsim un atzvanīsim, tad visu sarunāsim par īri, termiņu utt.....NOT :)

Vēl kāda īpatnība - jo mazāk saskarsmes, jo labāk, jo visur taču mikrobi, vīrusi un vēl sazin kas. Kas vien iespējams darbojas uz sensoriem - durvis, ūdens krāns, ziepes pie izlietnes, dvieļi, pods tiek nolaists elektroniski (tā, ka pat nemeklē kloķi), ja nu gadījies, ka kaut kas nenotiek automātiski tad pagriez galvu pa labi vai kreisi un uzreiz pamanīsi baciļu neitralizētāju smēri vai losjonu vai lupatiņu utt.

Ja runājam par pārdevējiem, kas Latvijā, godīgi sakot, man kaitināja tā, ka ja redzēju veikalu bez pircējiem pat negāju iekšā, jo zināju, ka būšu pārdevēja ēsma, jo viņām tā patīk tevi iznīcināt ar acu skatienu un būt tik uzbāzīgām cik uzbāzīgas vienkārši var būt pārdevējas. Savukārt šeit es to novērtēju un drīzāk iesaku parunāties ar viņām, jo tad varēs uzzināt un izprast vislabākos veikala piedāvājumus, izmēri viņām 99% gadījumu atradīsies, ja nē, tad tiks sazvanīts tuvākais veikals, lai rezervētu tavējo utml. Pārdevēju dzinulis galvenokārt ir labas komisijas no pārdotā, bet, protams, iedzimtais laipnības (pat ja viltus) faktors arī nostrādā.

Mārketings - nevar salīdzināt ar Eiropu, bet man patīk: tik uzbāzīgs, reizēm naivs un nekaunīgs, bet nostrādā! Tā nostrādā, ka reklāmas klausos ar prieku un brīnos par cilvēku izdomu un vienkāršo ģenialitāti (vai vispār ir tāds vārds?!)

Datums un laiks

Bļāviens pat nepamanīju, ka esmu jau pārgājusi uz vietējo stilu -
mēnesis/datums/gads, nevis Eiropas - datums/mēnesis/gads

Laiks - nav 24h, bet ir tikai 12h un atšķirību norāda ar AM un PM

Pie pārmaiņām pierod nemanot....
________________________________________

Trīs vārdos par manu izrunu, jebšu mans akcents viņu ausīm:

- vai Jūs esat no Polijas?
- vai Jūs esat no Krievijas?
- vai Jūs esat no Lielbritānijas? utt.
[vismaz kontinentā ietrāpīja]

un šis bija mans favorīts:

- vai Jūs esat no DĀR? (man bija vnk WTF - es? tiešām? no DĀR? es? ko es tādu pateicu?)
8 Responses
  1. ievels Says:

    Jā, tas: Perfect!!! ir uzbāzīgs un sākumā tam tici, bet vēlāk saproti, ka perfect nenozīmē perfect un awsome ir tikai ok:)


  2. Unknown Says:

    Tā kā kaut kāda Nekurnekadlandija... :)
    Man kanādā noteikti, ka nebūtu draugu un no darba atlaistu jau pirmajā nedēļā, jo es taču nemācētu paturēt mēli aiz zobiem un noteikti izspļautu kaut ko rupju (lasīt-taisnību). :))

    Hmm.. tev patiešām nekad nav liecies, ka tu varētu būt no DĀR? :) Es gan regulāri par to iedomājos. tev pat latviešu valodā tāds jocīgs akcents.. kā no DĀR... :D


  3. Vankūvera Says:

    ha ha par AWESOME man tādi smiekli nāk, jo viņiem viss ir AWESOME, "šodien krūšturiem atlaide 10 CAD - that's AWESOME" utt....

    un jā, man jau pirmā saķeršanās ar asistant manager bija, jo es pārāk atklāti izteicos, laikam vairāk jāsmaida un mazāk jārunā :)

    mans akcents, Jesus, tā Madona mani kapā ievedīs :D


  4. Anonīms Says:

    Jā, es arī piekrītu Zanei, tas DĀR akcents uzreiz sadzirdams! :D

    lidzhons


  5. Anonīms Says:

    Latvijā arī saka kad atzvanīs :D


  6. Anonīms Says:

    a ja no DĀR to jau var uztvert kā komplimentu - Tu esi mazliet kā holandiešu pēctece vizuāli, gara, slaida, gaiša, un DĀR gandrīz visi holandiešu pēcteči ir pozitīvi, smaidīgi un sauc sevi par laimīgiem cilvēkiem - nu gandrīz kā Tu tagad, bet varbūt pat visu laiku :)(nu vismaz pirms gadiem 6 tā bija, kad man bija vēl emocionāli cieša saikne ar DĀR baltās ādas krāsas pārstāvi/-jiem).
    Jana


  7. Vankūvera Says:

    O, redziet meitenes, tā, ka nav ko te par mani ņirgāties :D Paldies, Jana! :)


  8. Unknown Says:

    Kurš tad te ņirgājas. :P Mēs taču arī komplimentu izteicām. :)))


Ierakstīt komentāru